Ensimmäiset päivät täällä

13.08.2019

Nyt ensimmäiset päivät täällä oon ollut aika väsynyt. Ihan muutaman päivän sisällä on tapahtunut niin paljon ja on pitänyt sisäistää uusi kieli arkikäyttöön. Mutta oon kyllä nauttinut joka sekunnista täällä!

Matka tänne oli aika raskas. Yhteensä matkustamiseen meni varmaan vuorokausi, enkä nukkunut matkan aikana kuin muutaman tunnin. Matka meni kuitenkin nopeasti kavereiden kanssa jutellessa ja yhdessä jännittäessä host-perheiden tapaamista. Lennettiin aluksi porukalla Saksaan ja sieltä Chicagoon. Chicagosta lensin yksin Grand Rapidsiin, joka on suuri kaupunki Michiganissa lähellä kaupunkia, jossa nyt asun. 

Host-perhe odotti kentällä minua "Tervetuloa kotiin" kyltin kanssa. Odotimme Valerieta (host siskoani) Grand Rapidsissa melkein neljä tunia. Kaupungissa Valerie lensi Michiganiin oli myrsky, jonka vuoksi lennot myöhästyivät. Valerieta odotellessa kävimme syömässä, ja ehdin vähän jo tutustua host-perheeseen. Vihdoin myös Valerie saapui Michiganiin ja pääsimme uuteen kotiimme nukkumaan.

Heti ensimmäisenä päivänä minulla ja Valeriella alkoi Cheerleading day camp, josta saimme heti monia uusia kavereita. Nyt meillä on joka viikko maanantaista perjantaihin cheer treenit ja kerran viikossa myös voimistelutreenit. Treenit tuovat vähän lisää tekemistä päiviin nyt ennen koulun alkua. Lisäksi kerran viikossa valmennan nuorempien cheerleading ryhmää. Koulun alkuun on vielä pari viikkoa, joten ehdin vähän aikaa vielä lomaillakkin täällä.

Olen jo nyt huomannut monia asioita tehtävän täällä todella eri tavalla kuin Suomessa. Kaikki täällä on todella isoa. Ruokapaketit ja limsat kaupoissa ovat kaksi kertaa sen kokoisia mitä Suomessa normaalisti. Lisäksi ihmiset täällä hymyilevät ja puhuvat todella paljon. Tuntemattomienkin kanssa voi helposti tekeytyä viiden minuutin tiivis keskustelu mistä tahansa aiheesta. Tämä sopii minulle paremmin kuin hyvin, sillä rakastan olla ihmisten seurassa ja minulla riittää puhuttavaa ihan kenen tahansa kanssa.

Nyt ensivaikutelmalta perheeni täällä on tosi mukava ja tulen hyvin toimeen host-perheen ja Valerien kanssa. Mielestäni on ihan mahtavaa, että sain toisen vaihtarin samaan perheeseen kanssani. Varsinkin kun olemme Valerien kanssa nyt jo tosi hyviä kavereita, vaikka olemmekin tunteneet vasta muutaman päivän. 

Tähän mennessä olen viihtynyt täällä todella hyvin ja uskon, että vuoteni täällä tulee olemaan todella hyvä kokemus!

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita