Host-perheen vaihto

22.11.2019

Tilanne vanhassa host-perheessäni oli jo pidemmän päälle ollut huonompi. Otin yhteyttä tukihenkilööni täällä Yhdysvalloissa ja hän kutsui minut illalliselle. Siellä sitten kerroin tilanteen ja kysyin, onko mahdollista vaihtaa perhettä. Nyt sitten asun väliaikaisessa host perheessä samassa kaupungissa, kunnes minulle löydetään uusi perhe.

Miksi sitten vaihdoin perhettä?

Ihan aluksi, edelliset host-vanhempani olivat aivan mahtavia persoonia. Opin heiltä ihan mielettömän paljon ja olen todella kiitollinen kaikesta, mitä he tekivät minun vuokseni. Asuminen yhdessä host-isäni kanssa kuitenkin osoittautui liian hankalaksi. Olemme liian erilaisia persoonia. Olemme edelleen hyvissä väleissä ja olen aina tervetullut viettämään aikaa heidän perheensä kanssa. Minun vaihtaessa perhettä olivat myös host-vanhempani sitä mieltä, että se on paras ratkaisu tähän tilanteeseen.

Kerroin host perheelleni, että haluan vaihtaa perhettä, koska en koe tämän toimivan. He kertoivat aavistaneensa minun harkitsevan tällaista ratkaisua ja sanoivat sen olevan hyvä idea tilanteen kannalta. Olimme kuitenkin pidemmän päälle yrittäneet saada yhdessä asumista toimimaan paremmin ilman tulosta.

Vaihtaminen perhettä sai minut todella surulliseksi, sekä pettyneeksi itseeni. Tietenkin tunsin tällaisia tunteita, sillä olin tullut toiveikkain mielin viettämään vuoteni täällä Yhdysvalloissa tämän tietyn perheen kanssa. Uskon kuitenkin tulleeni oikeaan ratkaisuun perhettä vaihtaessa, sillä tilanne perheessäni vei todella paljon energiaa eikä ollut hyväksi kenellekään edellisessä host-perheessäni.

Tällä hetkellä asun vanhemman pariskunnan kanssa maatilalla. Väliaikainen host-perheeni on aivan mahtava ja rakastan maatilalla asumista. Maatilalla asuminen on ollut unelmani aivan pienestä pitäen. Meillä täällä maatilalla on vuohia, hevosia, kaksi koiraa ja kaksi kissaa. Vielä en ole päässyt ratsastamaan, mutta tänä viikonloppuna tarkoituksena olisi! :)

Vielä minulla ei ole mitään tietoa, milloin tulen uuteen perheeseen vaihtamaan. Toivon, että minulle löydetään uusi perhe pian. Nyt vain odottelen ja nautin elämästä täällä maatilalla!

Jutellessani ystäväni kanssa perheen vaihdosta ja siitä, kuinka pettynyt olin itseeni, sanoi hän minulle näin: Paras ystäväni ja minä tulemme todella hyvin toimeen. En kuitenkaan koskaan voisi kuvitella asuvani hänen kanssaan. Siihen olemme liian erilaisia. Tulemme parhaiten toimeen, kun emme vietä aikaa jatkuvasti yhdessä. Tämä kuvaa mielestäni todella hyvin tilannettani edellisessä host perheessäni. 

Ikävöin kuitenkin asumista host-siskoni Valerien kanssa. Onneksi lokeromme ovat vierekkäin, joten näemme toisemme koulussa joka oppitunnin välissä!

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita